Blogkép és tartalom kopirájt báj Dé. Egyéb kreatív anyagok úgyszintén. Alkotói jogaim megsértése peres eljárást von maga után és nem mellesleg FELZABÁLLAK ANYÁD SÍRJÁRÓL.

2008. június 12., csütörtök

menyasszony

Megnéztem a "Mongol" című filmet (Sergei Bodrov) ami egész jó, csak néhol uncsi. Maradéktalanul bizonyítja a pusztai népek agyalágyultság-elméletemet.
Számomra a legemlékezetesebb szöveg, mikor Temujin-nak az apja sorolja az asszonyválasztás direktíváit:
"Arca legyen sima, mint a sós tó tükre. És a tekintete... fürödjenek benne gonosz szellemek és legyen örjítő. Ne nézze, mi valóság, s mi nem. És a legfontosabb: jól nézd meg a lábait. Minél erősebb a nő lába, annál nagyobb az élvezet."

:P

25 megjegyzés:

Tara írta...

fú.én ha felkötözöm a kedvenc sarumat, akkor le-gladiátoroznak at utcán..ezek szerint jó nekem?
Különben, csak azt akartam kérdezni, hogy ezt az insomnia-s állapotot -magam csak 1 évig voltam részese- segédanyagok nélkül sikerül elérned?
azóta feszeget amióta rája bukkantam bejegyzéseidre.
:)

Tara írta...

asszem, nem gondoltam teljesen komolyan, hogy erre válaszolsz.
üdv

D. írta...

bocs csak közben én meg legyőztem beteges rettegésemet a komplex közgazdaságtan szigorlattól. én meg 1 évig voltam részese a saru-életvitelnek. Gladiátornak lenni jó.. pár éve pont ilyenkor próbáltam én is.

általános 8. osztály óta megy ez a játék, változó intenzitással, különféle tünetekkel, egy lazán megfigyelhető mintában ismétlődve. akkoriban én már elég rendesen ittam és volt pár tragédia az életemben, de akkoriban szerekkel még csak kipróbálás szintjén foglalkoztam és nem volt markánsan levehető hatásuk, jó géneket örököltem nekem nem sok minden "üt be". azóta alváskutatók, ideggyógyászok, endokrinológus, pszichológusok, pszichiáterek, szerzetesek, szupernauták, pár sámán és egy tornatanár próbált segíteni, nembeszélve az 1001 népi gyógymódról amit mindenhonnan kapok. nem "akadtam fent egy flashen" mert arra teszteltek + tipikus elváltozásokat okoznak az agyban. persze nem lehetünk biztosak amíg nem vettek gerincfolyadékot, de amíg élek addig nem fognak. van némi elváltozás az agyamban, de nem hagytam a jó doktoroknak, hogy megállapítsák milyen eredetű, ők inkább szövődménynek tudták be, de abban sem voltak biztosak, hogy köze van az álmatlansághoz.

szóval a segédanyagok bűnösségére az eddigi vizsgálatok alapján nem utal semmi, de van egy-két stuff ami néha segít az elalvásban, sajnos csak ritkán vethetem be őket és egyre ritkábban működnek, az egyéb hatásaikat pedig hagyjuk.

van kb. 5-6 kivételes hölgy a világon, akik mellett az esetek 90%-ában nem sokat ugyan, de alszom. az összefüggés pszichés-e vagy hormonális vagy mind2... nemtudjuk.

neked hogy sikerült visszatérned? engem meg ez feszeget.
:)

Tara írta...

pszichés, ennél fogva hormonális..talán. Asszem úgy sikrült, hogy zűrzavaros szaros életemnek közepiben körbeforgolódó folyton menő-tekerő-gondolkodó magamhoz odamentem, megísimogattam a kis buksiját, és egymás középpontjába rezegtünk..Az aktíív insomnia egy év volt..a periódusos-évente 3szor 2 hónap- az 3-4 évig nyüstölt...
Aztán meg..a békekötés után találtam valamit ami nekem műkszik..de ez neked nem..szóval nem.
én megrögzött ateista voltam, így a buddhizmusban megtaláltam mindent. Tiszta ráció.
Aludni valóban nem lehet akárkivel, sőőt. A szex kommunikáció, az alvás..az más tészta...nincs is mégegy olyan szitu, ahol olyan hosszasan benne vagy egy másik ember intimszférájában, s fordítva :)

Tara írta...

óó,s ha már itt tartunk -ráérsz válaszolni :)-, hajlamos vagyok hinni Neked.uncsi volt a bodies?? Mert akkor nem dobok ki annyit jegyre..boncoláson már voltam. de, gondoltam ettől még megérinthet(?) Mégis, mit éreztél? épp hogy semmit?

D. írta...

örülök hogy így lett.

a legtöbb embernek halovány elképzelése sincs mit jelent átlag 70-80 órát ébren lenni. tenni a dolgod, melózni, teljesíteni és közben úgy viselkedni és kinézni, mintha tök rendben lennél. legyél figyelmes barát, odaadó szerető, produktív droid, kreatív alkotó, önálló, felnőtt ember miközben üvöltve szétfolyik körülötted a világ, vagy 1-2 napra átváltozik egy hideg, szürke, smirglifalú börtönné. mosolyogj és tedd a dolgod. működj. és szinte soha nem panaszkodom.

a buddhizmus csak egy újabb dolog lett a listámon amiben jó vagyok és mégse csinálom. értsd: már nem vagyok gyakorló buddhista, de remek ha neked bejött. tökéletesen logikus, érthető, és járható dolog valóban.

Tara írta...

óh..eszembejutott a legrövidebb magyarázat arra, hogy tértem vissza. nem akartam többé insomniás lenni.
asszem azonosítottam magam egy nagycsomó dologgal, amik áltak meghatározódtam magam és mások számára. ezeket elengedtem.de, mindenki másképp működik.
:)

Tara írta...

viszont, amióta jól vagyok, ha nem alszom ki magam (5-6 óránál kevesebb), akkor durván módosul a tudatom...keggyetlen after flesh, és "világ kiüresedés"..pedig tiszta vagyok, mint a hó.
no igen..ha tudni akarod mennyit érnek a buddhista gyakorlatok, hagyd abba.megtudod.
:)
jástzottam vele..hagytam.de ő nem hagyott.mert, ez az utam..és durvább mint a legjobb drog volt valaha..

D. írta...

ez a fenti még az előzőre volt Re

Ha már jártál boncoláson nem lesz akkora cucc... - minusz a forma-szag. próbálták kreatívan rendezni a dolgot, és néhol sikerült. van benne valami nagyon természetellenes és ugyanakkor tök természetes. én semmi undorítót nem láttam benne. természetellenesnek tűnik maga a kiállítás ténye és módja, az ahogy mutogatják a testeket, de közben bennem volt az, hogy ezek csak holttestek és az életem részét képezi, hogy ilyeneket is látok, hiszen az emberek meghalnak ugye nap, mint nap, aztán belémvág egy újabb természetellenes érzés, hogy miért zárják el ezt előlem amúgy! Visszacseng, amit néha gyerekkorodban hozzádvágnak: "Ez nem nekedvaló, ehhez még kicsi vagy!" így nemcsodálom, hogy az emberek életük végéig nem nőnek fel. a kiállítás nem mutatott, mondott nekem újat, az emberek és a reakcióik sem. emlékeztető volt inkább. attól még neked bejöhet. A VAM-ban sok más érdekes dolog is van, el lehet veszni, de semmi sem olcsó.

a láthatatlan kiállítást 15-én zárják, azt is most láttam. azon érdemes végigmenni kézenfogva valaki nagyon kedvessel. nekem nem jött össze, hátha neked.

Tara írta...

hmm..megfontolom akkor.
Igen..mostanában próbára teszik folyton a múlandóságról létező meggyőződésem szilárdságát..a születés,ill. az mégiscsak kapcsolódó SZEX mindenhonan ömlik. a halálról kuss van, és illetlenség, meg lehúzós..

nem irkálok már, esküszöm, csak azt akartam, hogy a legjobb barátnőm direkt csinálja.az insomniát. de, ő nem mondja h. az. ált.3 napot nem alszik, aztán egy kicsit. durva..azt mondja szeret fent lenni éjszaka, és a csöndben élni.nappal viszont muszáj amúgyis.
modjuk, ő elég fura szerzet.

D. írta...

én voltam csuhás, van már jópár passzív folyamat, amit egyszerűen nem tudok abbahagyni. megtanultam és beépült. ennyi. párat nemrég erőszakosan kiírtottam a szervezetemből valaki más kedvéért, de elég csúnya vége lett.

megtanultam máshogy is pihenni, de az nem alvás. nem "elégít ki", de az ép eszemnek jót tesz.

Tara írta...

hát, igen, más kedvéért..sem csinálni, sem engedni nem szabad. valsz. ugyanannyi pontot ér megtenni, mint nem venni észre, hogy teszik ÉRTÜNK, és visszapasszolni a motivációt további formázásra.
amúgy, úgyis tudsz mindent, nem is akarok újat mondani. nemis tudnék.
makacs vagy
túl sokat tudsz :)

D. írta...

ne beszéld rá. ha egyszer átesik a ló túlsó oldalára hosszú idő amíg a szervezete feladja a dolgot és visszatérnek a normális ciklusba.
az alvás olyan, mint a légzés. ne akarjon nem lélegezni. szex közben lehet izgi és finom érzés a fuldoklás, de könnyen meg is lehet bele halni. nem beszélve arról hogy felborul a metabolizmusod egy idő után ugye. plussz az ájulás, emlékezetkiesés amiből volt már pár elég kellemetlen.

mindenki azt hiszi tudja milyen de gőzük sincs. kemény drogosok, éjjeli műszakban dolgozók... lófasz.

találkoztam egy lengyel sráccal egyszer, ritka örökletes betegség miatt képtelen volt aludni, pedig több agyműtéte, meg hormonterápiája volt. nem láttam sem addig, sem azóta nyomorultabb teremtményt ezen a világon.

D. írta...

szívesen elcserélném, ha kell valakinek.
sokat megyek, sokat olvasok, sokat látok. van rá időm sajnos. :)
a neurológus becslése szerint az ébren töltött órák alapján 10 évvel öregebb vagyok, mint egyébként. és amúgy is koraérett.

D. írta...

mindenkinek úgy tűnik, de közel sem tudok mindent. igazából egyre inkább rájövök, hogy mennyi mindent nem tudok.

Tara írta...

jóó..de Te mondtad..tul.képp kimondtad: nem AKRAOD. agyból szívbe leengedve. hogy vége legyen.
azt írtad: beépült néhány folymat. megtanultad, beépült, slussz.
pontosan tudod, hogy mindig mindent lehet. kivéve embert feltámasztani.bassza meg, azt nem..
szóval..nekem is volt egy beépült folymatom..öö 8 évig. gyűlöltem, de a SZERELMEM volt.mégcsak nemis kifejezettem drog. valójában, fingom nem volt, hogy lehetek én nélküle..hogy ki leszek, vagyok egyeltalán nélküle.
asszem, sosem akartam elengedni.
életmódot váltani. bárkit elkergettem ami a "dolog" és közém állt. még annak a lehetőségét is hogy vége lehet.
nem akartam.
nem hasonlítgatok, félre ne érts. csak írod, írom.
a srác.igen, elhiszem, hogy nyomorultnak élted meg..egyébként, te boldog vagy? éskülönbenis, hány éves? nem is néztem hogy rajt van e a lapodon..28-29? több?

Tara írta...

jó. persze, az ember minnél többet tud, annál nyílvánvalóbbá válik hoyg kevesebbet mint ami lehetséges. de azt is tudni kell, mit nem kell tudni.sőt.ez majdnem a legfontosabb.egyik relatív szinten. és ezt a gondolkodóóók nehezen fogadják el.
tudom, hogy mindenki azt hiszi..és ezért írtam viccesen.6000szer hallottad.

D. írta...

mindegy hányezerszer hallod, attól még igaz. az én passzíváim nem ilyen jellegűek. megtanultam elviselni a hideget például.

én pocsék függő vagyok (ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy te az voltál mert fingom sincs :)), próbáltam de nem megy. túl sok minden van a világon.

nem arról van szó hogy, AKAROK tudni, csak kíváncsi természetem van és kb. minden érdekel. + próbálom kihasználni az időmet. nemrég 3 helyen dolgoztam napi 20 órában 1 hónapig. ha már nem alszom pénzem legyen és hátha kifáraszt. szellemi, kreatív és fizikai munka. erre mentem. annyit értem el vele, hogy szétesett az életem, mármint mindig rohannom kellett valahova és semmi időm nem volt se magamra, se másra.

egyidősek vagyunk.

Jacek magától szinte semmit nem aludt, erős gyógyszereket szedett. úgy nézett ki, mint egy hadifogoly. ha láttad a Gépészt... akkor kb. azt képzeld el. 180 centi magas, szalmaszőke haj és folyamatosan remeg. örökletes dolog, a családjában az átlagéletkor 32 év. Viccesen úgy mondta, tagja a krisztus-klubnak.

most kimondottan nem vagyok boldog, most túl sok minden van. de boldogtalan sem vagyok. működöm. de amúgy nem sok olyan dolgot csinálok, amiben nem lelem örömömet. ez az élet ahhoz túl rövid.

ezt folytathatjuk bármikor, csak most fel kell takarítanom még némi száradt vért mielőtt Trilla (békaróka) megérkezik.

Névtelen írta...

Akartam ide valahova mondani valamit de menet közben elfelejtettem. :D

ezkiez Tara?

Tara írta...

hmm..akkor nem te vagy az akire tippeletem az iwiwen, mert ő 28 körüli, azért godondoltam.
jólmondod:eléggé függő személyiség voltam.
jó hogy nem nagyon teszel olyan dolgokat amiket nem szeretnél, ezek szerint nem vagy rossz viszonyban magaddal, ez nem rossz.
de a kérdés mégiscsak az mindenek előtt: boldog akar-e lenni az ember..úgy értem, ezt a cselekedetei mutatják meg, a szavak nem számítanak.
mert tudjuk, hogy elvileg midenki arra vágyik.
de ez seggség.
én nem akartam. csak azt hittem.
mostmár az akrok lenni.
pedig a legmaradandóbb műalkotások is mindig is a szenvedésből születtek..talán mert az többféle mint a boldogság.
talán.
de, a célom az, hogy segíthessek másoknak, akik kérik,befogadják és ezt ne csak akarjam, képesnek is kell lennem rá. és nem beszéddel..hanem lényemből. ez addig nem sikerülhet amíg van bennem zavar..úgyhogy dolgozom 1000rel.úgy értem..sokan csak változást akarnak, változtatni nem. én még nem tudom hogy kell motivációt kelteni. legtöbb esetben valsz. hagyni kell. és ott lenni ha hívnak.
én, csak ebben látok értelmet. mindent magamért, hogy spontán megtehessek mindent másokért ami segítséget jelent.
miféle száradt vért? már többször írtál csupavérről :)

D. írta...

aha.
igen nyílván. ottlenni fontos.
találtam egy sebesült cicát a minap és összevérezte a lakást.

D. írta...

nem célom, hogy boldog legyek, de ha mellékesen besikerül akkor az jó. szeretem a dolgokat amiket csinálok, az idő nagyrészében jóban vagyok magammal, bár mostanában néha nagyon összetudok zavarodni. csináltam magamnak paradigmákat és képesek percről percre változni. nem vagyok hozzászokva a jól felépített világképeimhez. rábólintok olyasmire is amiről pedig tudom, hogy baromság, idiótákkal állok le vitatkozni, de az alvás számlájára írom... merthogy tegnap is meg ma is aludtam. nagy reset. ilyenkor kisebb sokkot kapok.

Tara írta...

örömmel olvasom, hogy aludtál :) :)
akartam is kérdezni, hogy nem félesz e..mer'hogy ugye az insomnia hosszútávon meglehetős agysejtpusztulást von maga után..és..láttam énis egy-két embert aki eleinte csak leegysezrűsödött..később..el bírod képzelni.
ahogy elnézem, te még nem tartasz itt -irónia nélkül-, nyalni nem stílusom(e kontextusban nem ), de ha lenne szakállam, elismerőleg símogatnám,és azt hümmögném..: nem rossz..nem rossz a srác :)

D. írta...

köszi. megszoktam. 16 óra alvás, másnap 4. akkoris pirosbetűs ünnep.

végső megoldásként évekig lebegett előttem az alváskutató központ. gondoltam ha minden kötél szakad, akkor majd ők. nos. egy átlagos ember 10 napig bírja alvás nélkül, mármint az agya. én a 12. napon mentem el hozzájuk. itt csak 2 dolgot jegyeznék meg:
1., a 10 napot hadifoglyoknál vizsgálták
2., 45 percbe telt míg meg találtam az első emeletet.

jah, és nem tudtak érdemben segíteni.

D. írta...

jah igen és
vera: alszom én csak nem gyakran.
tara: az agysejtpusztulás jól megfigyelhető :(