Blogkép és tartalom kopirájt báj Dé. Egyéb kreatív anyagok úgyszintén. Alkotói jogaim megsértése peres eljárást von maga után és nem mellesleg FELZABÁLLAK ANYÁD SÍRJÁRÓL.

2008. június 18., szerda

voie de la lune

egészen más világ van odakint.
éjszaka a város, mint egy kígyó kibújik a nappali bőréből. a falak levedlik a meleget, az utak lerázzák a kipufogók kormát, a járdák elfelejtik az igyekvő emberszagot. az utcasarkok új árnyékokat szülnek, pici surrogás csap keresztül a tereken, apró neszek miriádjai. lábak kopognak, kabátkák suhognak, szuszogás, motyogás, mormogás... jövés-menés.
a nappali szemeddel nem láthatod mi történik. hozzá kell szoknod a sötétséghez, be kell lélegezned, magadba kell engedned. hívnod kell, hagyni hogy megtöltsön. el kell felejtened aki aznap voltál. lekapcsolni a villanyt, elfújni a gyertyát, kitárni az ablakot. álmokból és árnyékokból kell szakítani anyagot, új gúnyádként magadraölteni. és lesni a lopakodó holdat, fülelni a csend mögött motozó megannyi fürge zajt és várni hogy kisurranhass. és hirtelen... már ott se vagy.

ópiumillatú szalonok előtt suhansz el, hallgatod ahogy a parkok fái a napi illetlenségekről pletykálnak... kutyákról és kocogókról, koldusok délutáni álmairól, szerelmespárok titkairól. a daliás szobrok végre lazítanak kicsit, messze a sokaság dermesztő pillantásától. megelevenednek a pincék és udvarok. a sosemhasznált öreg lépcsők kinyújtóznak, szélesretárulnak a padlásajtók, az utcát kémlelik a törött ablakok. más népség kerül elő, más munkákba igyekeznek, más nyelven beszélnek. amíg te az ágyadban alszol, puha melegben a napi gondoktól nyomva, összekucorodva a holnap bizonytalanságától, arról álmodva, hogy egyszer majd minden rendben lesz.. addig az egész világ megváltozik. mámorító szagokkal és különös muzsikával telik meg a levegő. eltekerednek az utcák... hazatessékelik az utolsó részegeket. én pedig elindulok csendben, a kékes pírral pettyezett kanyargós ösvényen, ahol a hold utazni szokott.

70 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://www.youtube.com/watch?v=xQPevWrWVEI

(2:39-től)

Vanum est stb... cum dederit dilectis suis somnum.

:D:P csak ezt meg akartam mutatni :) Akik aludni szoktak, egész jól énekelnek. :)

D. írta...

itt nem tudom most meghallgatni, de ismerem.

én állandóan énekelek és állítólag az is tűrhető. :P

köszönöm hogy megmutattad

Névtelen írta...

"Azt mondották, hogy a világ nagy eseményei az agyvelőben történnek meg."

:P:P:P

(Carlos Mena így az első részben talán egy fokkal jobb lehet...) :D

D. írta...

kivéve talán a szülést :)

hmmm... a kontrára gondolsz?
én még sosem hallottam énekelni ezt a tagot sehol. Sjöstedt hangja jobban bejön nekem (lásd feljebb... maci és nyusziból a maci)

Névtelen írta...

Nem találom Sjöstedtet, és youtube-on legalább három ember fut ezzel a vezetéknévvel. Se maci, se nyuszi. :'(

Overload.

Írsz valami kedveset? Már minden barátom alszik.

"Rózsa Gyuri felajánl három ajtót. Egy mögött ajándék lapul, a másik kettő mögött semmi. Megfogjuk az egyik ajtó kilincsét és ekkor Gyuri bácsi megmutat a másik két ajtó közül egy üreset. Ezután választhatunk, hogy maradunk az eredeti választásnál, vagy inkább a másik ajtóhoz térünk át. Melyiket válasszuk? Van-e egyáltalán esélybeli különbség?"
- ezt ma megint megtaláltam. Olvastad a The Curious Incident of the Dog in the Night-time-ot? Szerinted miért írják az angolok nagybetűvel a címekben a főneveket?

D. írta...

jaj kedves lény!
itt a blogomon a "van benne valami zseniálisan beteg és valami ügyet..." cimkére kattints jobb oldalon. az ott a keresett animációs opera. :)

ezt a játékot ismerem. :)
Haddon? nem de asszem a reuters-en olvastam róla kritikát. ajánlod?

a latinból maradt rájuk (szerintem).

kedveset?
a talált tárgyakon nevető hajnal alkatra épp olyan, mint a gyermekkor emlékei. ingyen jutunk hozzájuk, mégis mindennél drágábbak.

Névtelen írta...

Megnyerted a június 25-ei kedvessorversenyt! :) A második mondat nélkül kedvencsorverseny-nyertes is lennél, ám ez így együtt már irtó szentimentális... :P

Juj, ezt az operát nem mertem megnézni, túlságosan baljós volt a kezdete. :) Tetszik a medvehang, általában kiborulok a tenorok (ő az, igaz?) vibrátójától, viszont a medvevibrátó ízléses. :) Erről eszembe jutott a Dumbarton Oaks. Sztravinszkij kicsit minden amerikai filmzene gyökere. (Jaj ne haragudj kedves Sztravinszkij, ettől te még zseniális vagy :). ) Ismered? Nagyon klassz, van youtube-on is. A fesztiválzenekaros jobb azért. ;)

Mark Haddon könyve pedig a világ tíz legaranyosabb könyve között van!!! Feltétlenül olvasd el' :) (Kiadták magyar nyelven is. Hihihi. :P:P:P)

Van kedvenc fejtörőd? Ma keresgéltem interneten, de csak szakállasakat találtam. :D

D. írta...

elnézést a blogger hibádzik.

ehh.. már 25 van? :(
8-tól közgáz szig, az ilyen kényszerhelyzetek mindig kihozzák belőlem a rohamárkászt. tehát ezzel magyarázható a dolog szentimentuma.

nyugodtan nézd meg. szép is volt, para is volt, röhögtem is. gyöngyszem. kicsit olyan, mint a "Búcsú a fegyverektől" (Hemingway) ha olvastad. megkérdezhetem a világ tenorjai nevében hogy miért borulsz ki a vibrátóinktól? (igen az)

nem véletlenül érzed így. :) Strawinsky volt az első klasszikus zeneszerző aki ragtime elemeket (tehát jazz-t) alkalmazott a műveiben (lásd jótúb és/vagy az "Egy katona története")

oké. már egy ideje kellenek új könyvek, megpróbálom beszerezni angolul. Re ajánlóm most hirtelen nincs.. a Koránt olvastam legutóbb. hosszú.

van egy pár kedvenc fejtörőm, de egyik sem fair és nyitottak ezért főleg élőszóban érdekesek. nade.

apa és fia az autópályán hajtanak végig, hirtelen egy kamion - melynek elaludt a sofőre - áttöri a szallagkorlátot és frontálisan az autójukba csapódik. a mentők hamar a helyszínre érnek, de az apa életét már sajnos nem tudják megmenteni, a fiút súlyos sérülésekkel azonnal kórházba szállítják, ahol életmentő műtét vár rá. azonban, ahogy épp kezdetét venné az operáció, a vezető sebész a fiúra néz, majd leteszi a szikét és közli: -Sajnos nem hajthatom végre az operációt, nem műthetem meg a saját fiam.

hogyan lehetséges ez?

Névtelen írta...

Jaj-jaj. Illene lassan hasznoskodnom nekem is, viszont még egyszer muszáj válaszolnom. :)

Először én is a Búcsú a fegyverektől-re aszociáltam, mégis azt hiszem inkább Pearl Harbor "utánérzés" :):) Szeretem ezt a fellengzős kifejezést :) (Naná, hogy olvastam különben: nincs író, aki Hemingwaynél sekélyesebbnek ábrázolná a nőket! Ő is a világom bosszantó részébe tartozik :P. A Vándorünnep például szőröstül-bőröstül idegesítő. Az Akiért a harang szól tetszett egyedül (leginkább a bevezető idézet :D), meg egy megjegyezhetetlen című novellája, ami egy dagi indiánnőröl szól, aki álló nap olvas és konzervbabot eszik :) :P

Persze beszél így az, akivel Hemingway még csak nem is mérhető :) )

Mentős fejtörőben verhetetlen vagyok, ez pedig nemcsak hogy mentős, de tipikusan amerikai rejtvény is. Újat kérek! :P Ha bukkannál izgire, jussak eszedbe :)

Mit kívánjak a holnapi szigorlatodhoz? Várjunk csak... Nem kívánok semmit, inkább óva intelek: próbáld meg elkerülni azt, amit nekem sosem sikerül: http://www.youtube.com/watch?v=ojcEQO74taQ

:D

D. írta...

én nem limitálom magam csak azért mert holnap szig. az élet természetes folyását hagyom történni, a dolgokkal meg megbírkózom amikor odakerülök. nekem 4 éve ez a szigorlat a mumus, dehát "nincs szánalmasabb, fölöslegesebb lény a világon, mint az ember aki elfut a saját démonai elől". ez persze nem bírálat, még csak nem is én mondtam. a közgázszigorlat-démona... ezt le fogom rajzolni.

szerintem Eszterházy az "Egy nő"-vel rátett a sekélyességre. Ernestnek és nekem van/volt egy(pár) közös titkos szenvedélyünk. ugyanaz a kedvenc teánk. amit épp csinálok ahogy a videódat nézem. én 10 éve keresem a megfelelő tollat. a képzeletbeli számítógépes játékokban is jó vagyok. firkálok sokat, bajuszom is van már. legyeket is üldöztem az előbb, de megijedtek és elbújtak.

Az akiért a harang szólt minden éjjel elővettem egy éven át, miután meghalt a két akkori legjobb cimborám. van amikor elolvastam az egészet, van amikor csak az idézetet az elején. "..sohasem tudhatod kiért szól a harang"

jaja, szerintem is fantasztikus vagy! :D Hemingway csak egy kis pöcs. de komolyan: miért kéne bárkihez is mérned magad. a véleményed pont annyit számít, mint az övé (legalábbis nekem).
2 és 1 és egy fél.

biztos tudod a megoldást? sok jó válasz van, de engem csak 1 érdekel.

csinálok még teát.

D. írta...

NEM mellesleg:
http://www.youtube.com/watch?v=4P785j15Tzk&

pontosan ez szokott velem is történni (főleg ha takarítanom kéne), viszont én hihetetlen mennyiségű más stuffot tudok megcsinálni miközben arra készülök egész nap(okig) hogy végre akkor most kitakarítok. és mindig elkezdem és mindig haladok egy kicsit, de aztán valami azonnal közbejön.

Névtelen írta...

Neeeeeeeeeeeeeeeeem szabad többet írogatnom ma már!!!!

Ííííííííí, ez a kedvenc sorozatom, mindig várom, hogy Lev újabb részt tegyen fel!!! A Saturday és a Tipical conversation with my mom a kedvencem. :):):)

Jaj tényleg nem szabad válaszolnom már, én igyekszem korlátozni magam :):) Vigyázz magadra! Köszi a jókedvet! :)

D. írta...

oké.

láttam 2 részt régebben, nem tudtam hogy több is van. én is meg szoktam kérni embereket hogy mondjanak 3 dolgot amikben kurvajók, de gyakorlati haszna nincs. mikor felvételiztettem az előző helyemen minden jelentkezőtől megkérdeztem.

korlátozás: nemtudom kinek lesz azzal jó, de ahogy érzed :)
nem vigyázok, arra van a robotpilóta. örülök ha okoztam.

páp.

Névtelen írta...

Hú, csak mindenképpen szeretnék kimagyarázni valamit :). Van a mérhetőségnek meg a mértéknek az analízises definíciója. És rám az a mérték még csak nincs is definiálva (mert nyomi vagyok), ami szerint Hemingway Nobel-díjas... :)

A hét óra elmerészkedős kedvemben talált, rettenetesen büszke vagyok magamra! :) Mindezek örömére és jegyében megosztom veled a darabot, aminek a rabjává váltam két hete nagyjából: http://www.youtube.com/watch?v=JKKNBUMy0II (Lehet ám, hogy ismered.)Ez a videó különben nem jó annyira, sajnos. És remélem franciául is szuperül tudsz, mert íme a szöveg:

The flower said, "I wish I was a tree,"
The tree said, "I wish I could be
A different kind of tree,
The cat wished that it was a bee,
The turtle wished that it could fly
Really high into the sky,
Over rooftops and then dive
Deep into the sea.

And in the sea there is a fish,
A fish that has a secret wish,
A wish to be a big cactus
With a pink flower on it.
And in the sea there is a fish,
A fish that has a secret wish,
A wish to be a big cactus
With a pink flower on it.

And the flower
Would be its offering
Of love to the desert.
And the desert,
So dry and lonely,
That the creatures all
Appreciate the effort.

Et le chacalot a dit:
"Je voudrais être un yéti
Pour voler dans la nuit
Et m'envoler loin d'ici"
Mais le yéti a dit:
"Je veux être un monstre marin
Pour pouvoir sauter dans la mer
De tous les requins"


And the rattlesnake said,
"I wish I had hands so
I could hug you like a man."
And then the cactus said,
"Don't you understand,
My skin is covered with sharp spikes
That'll stab you like a thousand knives.
A hug would be nice,
But hug my flower with your eyes."

Csudaklassz, mi? :)

Te bátor voltál ma?

D. írta...

nem ismertem, csudaklassz. franciául buta vagyok.
bátor voltam, de megbuktattak :(

D. írta...

ja és kikérem neked, hogy nyomi lennél.

Névtelen írta...

Juj, nagyon sajnálom. :( Így ma neked van szükséged kedvességre:

"Rút békalencsés tó a lelkem,
és oly kacsás ma, oly kacsás ma!
Nincs ki csónakját rábocsássa."

Pont így szoktam érezni magamat vizsgaidőszakban. :) Egyébként aligha olvastam életemben ennél aranyosabb versszakot! :) Ismered? Legutóbb hallottam, hogy Varró Dani feleséget keres, remélem engem fog megtalálni :)
Abban bízom, ha egy orvos hazaérkezve fáradtan is újraéleszti a szomszédot, akkor egy költő hazaérkezve fáradtan is ilyeneket mond :). Ugye szerinted is?!

Meg láttam, ma milyen új bejegyzéseid születtek, és sajnos ezt muszáj idemásolnom, habár pillanatokon belül richtig iszonyatosan fogok szégyenkezni miatta: http://www.neiaberau.de/memory/

:D:D:D

Elképesztő, az ember milyen részletekre nem figyel..., igaz? :):P

D. írta...

Danit addig kedveltem amíg nem találkoztunk.

nekem az a kihívás, hogy mire hazaérek még mindig ember legyek.
a költők akiket ismerek, ha fáradtan hazaérnek bebasznak. viszont ismerek egy olyat aki gombnyomásra ír verset. nagy nőcsábász. túl nagy.

miért kéne szégynekezned? jó játék volt. a mozgás tényleg zavaró és kicsit könnyebb lenne, ha színesebbek lennének a hátterek.

csináld meg ezt:
http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4

Névtelen írta...

Tudtam én, hogy Lenny nem halhatott meg!!!! Egyetlen történet sem végződhet azzal, hogy a kiskutyasimogatásban is mértéket kell tartani! Lenny csak ellilult és a tó partján maradt. Sajnálom, amiért bánatos... Miért bánatos? Talán rajzolhatnál neki egy aranyhörcsögöt. :)

Képzeld, megcsináltam a kerékpáros tesztedet, és jóllehet első alkalommal észrevettem a mackót, a dobások helyett a fehér ruhadarabokat számoltam meg :( Ez azt jelenti, hogy megbuknék a KRESZ-vizsgán, igaz? :'(:'( Sebaj, úgysem tudom jobban megkülönböztetni az autókat, mint a kosárlabdát és a zoknit: sosem találnám meg, melyik is volt a sajátom. :( A földönkívüliek azonosításában viszont csalhatatlan a szimatom, az élet szép! :) (Haszontalan szuperképesség No.1.) :D

Kifúrja az oldalamat a kíváncsiság, vajon milyen hangszeren is játszhatsz. :) Talán ezen: http://www.youtube.com/watch?v=S6yuR8efotI ? (Első tipp.)

Képzeld, ma láttam életem első céhét!!! Tintapatronpótlók. Az egész család a boltban dolgozik, lakásuk pedig az üzlethelyiség fölötti kuckó. Az eladó a legbarátságosabb a világ zsíros hajú bácsijai közül. :) Azt hiszem, majd ha ráúntam a TESCO-ra, közéjük házasodom. :)

D. írta...

na vajon miért lehet bánatos egy óriás?

nemtudom... talán a zoknikat és a gépjárműveket nem kevernéd össze. ki kell próbálni.

yay! beépített ufó-kukker? zsír. egyszer még nagy szolgálatot tehetsz az emberiségnek.

juj... hegedűn talán kicsit de nem biztos. viszont a családomban kollektív áhitat tárgya a cselló.
mivel több hangszeren is játszom találd ki azt amelyik az ügyeletes szerelmem. első tippet buktad, első segítség: fúvós.

céh? az inkább klán :D
a kóser harangöntők szövetsége az már inkább céh.
majdha? ez az én esetemben zseniálisan rövid (egy versenyegér keringése) időt jelent.

Névtelen írta...

Van egy gonosz magyarázatú tippem: szaxofon :P

Ha oboázol, akkor lemondok a titrapatrontöltőkről. :)

D. írta...

halljuk a gonosz magyarázatot! :D

ez három minusz.
help 2: lehetséges vele a szaxofon hangját utánozni
help 3: fontos a "nyelv munka" :P

Névtelen írta...

Nagy a kísértés, hogy Mr Google-t hívjam segítségül. Előtte még egy tipp. Tegyük fel, hogy szoprán szaxofont lehet vele utánozni.

A szaxofon hangja egyik rézfúvóséra sem hasonlít.

Szóval a tippem: klarinét.

A gonosz magyarázatomat meg elfelejtem, nem pedig elismételem :P:P:P

D. írta...

cah... nem játszom tovább gonosz magyarázat nélkül... punktum.

Névtelen írta...

Saxofonozni menő :P (ahogy Ernesttel közös titkos szenvedélyeket űzni is :P:P).

Tessék. :(

Mindjárt megkeresem a kedvenc idézetemet. Egy pillanat. Addig játsszunk!

D. írta...

hát ez nem volt valami hihető... gonosz meg végképp nem. :\
ezért a segítség is gyönge lesz. klarinétot kilőttük.
help 4: diatónikus skálát használ

Névtelen írta...

"Élete bizonyos értelemben szinte példás volt. Azok közül a városunkban, de egyebütt is ritka férfiak közül való volt, kiknek mindig van bátorságuk hozzá, hogy jóérzésűek legyenek. Az a kevés, amit önmagáról közölt, valóban olyan jóságról és szeretetről tanúskodott, amelyet napjainkban nem merünk bevallani. Nem szégyellte leszögezni, hogy szereti unokaöccseit és nővérét, egyetlen megmaradt hozzátartozóit, akiket kétévenként meglátogatott Franciaországban. Megvallotta, hogy fiatal korában elhúnyt szüleinek emléke még mindig bánattal tölti el. Nem titkolta el azt sem, hogy mennyire szereti környékének egy bizonyos harangját, amely szelíden zeng este öt óra tájban."

Fogadjunk, hogy nehezen találnád ki, kitől származik az idézet (persze lehet, hogy ismered). Pedig biztosan szereted ezt az írót.

D. írta...

biztosan. nem rémlik.

Névtelen írta...

Egy hangszert sem ismerek diatonikus skálával a blockflötét leszámítva. De az se nem szaxofon, se nem nyelvmunka :(

D. írta...

nemár. na, még 1 help a "buta furulyát" beszámítva.
help 5: a levegőmozgás erejével változtathatóak "torzíthatóak" az egyes hangok.

(ez már nagyon laza)

Névtelen írta...

Akkor trombita :P

D. írta...

kitöltöttem nemrég egy "Milyen hangszer vagy?" kérdőívet és trombita lettem, de nem. a trombita nem diatónikus. egyedi hangkészletei vannak.

help 6: country, blues, jazz és a magyar népzene is előszeretettel használja.

Névtelen írta...

körtemuzsika :D

D. írta...

áááá! :D

help 7: alapesetben összesen 20 tiszta (nem hajlított) hang kiadására képes.

bocs lehet kések le kell számolnom itt az egyik kollegával, már egy ideje hallgatom.

Névtelen írta...

Na jó, de ha ez a megoldás, akkor irtó mérges leszek rád!

Szájharmónika

D. írta...

miért leszel mérges?

Névtelen írta...

Mert nem lehet vele a szaxofon hangját utánozni, és a magyar népzenében csak doromb meg kecskeduda van furulyán kívül! :) :P:P:P

D. írta...

de lehet.
és a kava meg a tilinkó és még sorolhatnám az picsafüst? :)nemcsakhogy használják, népi harmónikás zeneszak is létezik.

nyereményed (az agyfasz mellett :P): http://youtube.com/watch?v=svFbb3pT8O0
Harman: Helsinki Mosógép Blues
gratulálunk.

D. írta...

most akkor harag van?

Névtelen írta...

Uram Isten!!!! Ez a fickó kész! Jesszus! Mától új bálványom van!

Hát sose gondoltam volna, hogy a magyar népzenében van szájharmónika. Tiszta szerencse, hogy pillanatnyilag éppen akad valami, ami feledteti megrendülésemet! :)

Sürgősen James Harmant kell hallgatnom! :)

Meg a kötelességem... :'(

Talán négy körül írok még!

D. írta...

éjszakai őrség mi?
énis nemsokára befejezem a melómat és hazatolongok az icakain. volt valami söring beígérve mára, de nyílván nem lesz belőle már semmi. meglátjuk otthon leszek-e négyre.

Névtelen írta...

Van egy ajándékom: http://youtube.com/watch?v=X8KL1CHlH1s

Majdnem kiment a fejemből, pedig mindenkire rá szoktam erőltetni! :D Jaj, nagyon aggódom, hogy esetleg régebbről már ismerhetted, és megosztásvágyam kielégítetlen marad.

És egyáltalán nincsen kedvem a kötelességemmel foglalkozni... ( http://youtube.com/watch?v=KXROnzpsrlg ) :( :'(:'(:'( Arra gondoltam, felvidíthatnál és elmesélhetnél nekem egy történetet, azt hiszem egész jó lehetsz az ilyesmiben! :) Megadok hozzá 5 kedvemre való szót, nehogy végül hiába fáradj :P

1.léggömb
2.gubbaszt
3.pálcika
4.herkentyű
5.jámbor

Egyébként tudtad, hogy Budapesten van Kucorgó tér? :D:D Egyszer majd elbiciklizem arrafelé és adok neki egy bögre kakaót. :)

D. írta...

sajnálom hogy nem elégülsz ki... valamelyik blogra fel is raktam ezt a videót régebben.

a drogszong zsír! :D
mibajod a kötelességeiddel? (azon kívül hogy a kötelességeid)

történetet??? őőő... pont ezekkel a szavakkal? na:

ma halálraijesztettem egy legyet! nemszeretem a legyeket. általában röptükben elkapom és kidobom őket az udvarra. de ez a Trüffel nevű légy (annyira idegesített, hogy el kellett neveznem valahogy) nem hagyta magát és bosszantott. aztán épp rajzoltam mikor észrevettem, hogy az asztalon GUBBASZT. a PÁLCIKÁIT törölgette ahogy a legyek azt szokták olyan gonoszul. 'hah!' kiáltottam és iziben lecsaptam rá a mappámmal. viszon az ütés 2 ezredmásodperce alatt meggondoltam magam (nem ölök dolgokat, én ilyen JÁMBOR vagyok) és végül megállítottam a levegőben. de Trüffel nem repült el. mikor felemeltem a mappámat ugyanott ült. akkor megpróbáltam hesegetni. nem mozdult. csak nézett a nagy LUFISZERŰ szemeivel. megböködtem az ujjammal... semmi. a tenyerembe söpörtem és már kezdtem rosszul érezni magam, mikor elkezdett mászkálni. gyorsan becsuktam a kezem és kidobtam az udvarra.

tudtam. :) az egyik kedves komám rákoskeresztúri. (ő a vackor utcában lakik)

Névtelen írta...

:) Ííííí!!! Máris jobb kedvem kerekedett! :) Az általános iskolai diktálások jutottak róla eszembe, valami rejtélyes oknál fogva borzasztóan hasosnlít hozzájuk a stílusa. :D

Különben egyik ilyen alkalmával hallottam az olvasztótégely szót átvitt értelemben alkalmazva. :) Emlékszem, évekig vadásztam később rá a legkülönbözőbb könyvekben, míg az érettségi évében sikerült egy művészettörténeti (vagy valami hasonló) kidaványban meglelnem. A magyar nyelv páratlanul dagályos kifejezése! :) Tudsz még az olvasztótégelynél is rosszabbat? :)

És hol a HERKENTYŰM?!?!?! :'(:'( A könyörületes eset folytatásért kiált! :)

D. írta...

nem féletlenül fáradt vagyok és néhány óra múlva repülök.

hosszabb szót az olvasztótégelynél?
kiszámíthatatlanság?

az utolsó herkentyűt Fanni ex-eméknél láttam bécsben. kávé-robot. irodáknak találták ki, de vettek otthonra. drága volt. meg kell tömni mindennel amivel általában a kávégépeket meg kell tölteni, de vannak ilyen extra slot-jai amikbe extra dolgokat lehet tenni. és programozható, hogy milyenre főzze a kávét és mit tegyen bele és jelzi miből mennyi van még. és vannak ilyen programok hogy 'Fanni reggel', 'Fanni szomorú', 'Fanni meló' és olyan kávét csinál ami be van neki állítva. ez nem volt érdekes. nem mondtad mibajod a kötelezedtségeiddel...

D. írta...

jaaaaa.. rosszabbat!
ennyire vagyok fáradt.. elírok és melléolvasok.

nem. most így hirtelen nem tudok.

Névtelen írta...

Viccelsz? Ilyen herkentyű nekem is kell! :) Utoljára egy összecsavarható, aranyozott végű, begörbített tenyérben végződő hátvakaró bot után sóvárogtam ennyire :)

Jaj a kötelességeim uncsik, végeláthatatlanok és antiszociálisak, amilyenek általában a kötelességek. Sok szót nem érdemes pazarolni rájuk, csak elrejteni őket szem elől. Ki is pakoltam őket a konyhába, én meg Huba képernyője mögött lapulok. :) Vagy, neked van jobb taktikád a kötelességcopingra? :)

Ha repülsz, nincs szívem feltartani tovább. A végén majd holnap megírod, hogy miattam felejtetted itthon az elemes fogkefédet, a szemöldökcsipeszedet és a tyúkszemtapaszodat, ekkora felelősség terhe alatt pedig összeroppannék :) Különben nagyon izgi, hová utazol? :)

Jut eszembe, Tarától a következőt tanultam: bárhová is mész a világon, feltétlenül tanuld meg a helyiek nyelvén megkérdezni: Elnézést, merre találok itt egy nyilvános vécét? :D:D

Névtelen írta...

Welsz?

D. írta...

Huba a géped gondolom. nekem olyan kötelességeim vannak amiket nagyrészt kedvelek, és/vagy vicces és jövedelmező csinálni őket. így könnyű.

nem tartasz fel, már tegnap bepakoltam. mivel teherfutárként utazom és a haveromnak a szülei is küldtek ezt-azt, ezért túlélőminimumot pakoltam csak (értsd: választanom kellett pl. hogy egy extra nadrágot teszek be, vagy egy saját törölközőt). a fotómasina pl. nem fért be :(
sima fogkefém van. Welszbe.

én az apukámtól azt tanultam: fiam te férfi vagy, az egész világ a nyílvános vécéd.

gáz, de igaz.

Névtelen írta...

:D:D:D:D

Most lett hirtelen két dolog is, ami miatt rettenetesen irigyellek: a második a ritka bölcs apukád! :D

Sajnos lassan vissza kell vánszorognom a konyhaasztalomhoz. :(

Egyébként ha minden jól alakul, egy év múlva már nekem is csak holiday kötelességeim lesznek. Kicsit aggaszt, hogy valszeg addigra megbolondulok és úgy már kevésbé fogom értékelni a helyzetet. Mondjuk még ezzel is kevésbé leszek looser, mint azok, akik fényképezőgép nélkül kelnek át a Csatornán, holmi törölözőkre hivatkozva :P:P Ej-ej. :)

Jó utat, és köszönöm a történeteket! :) Majd szorítok a robotpilótádnak.

D. írta...

apukámat mindenki csak addig gondolja bölcsnek amíg nem éltek vele egy fedél alatt. amúgy vannak jó pillanatai valóban.

ha rá tudod venni magad, hogy érdekeljen amit csinálsz akkor gyorsabban is megy meg könnyebben is.

mert vendéglástó vagy? vagy a holiday kötelességeket máshogy értetted? :P
ha bolond vagy szerintem egyszerűen csak más dolgokat kezdesz értékelni. legalább is velem úgy szokott...

:( csak kézipongyászom lehet mert egy külön raktér tele van a cuccal amit viszek. és a kézipogyászom nagyrésze így is Ádám jóhazai nagyiféle pakkja + a laptop. majd próbálok a beépített netkamerával fotózni. vagy rajzolok. feltalálom magam. a robotpilóta nyílván köszöni csak ő nem beszél.

Névtelen írta...

" Mesélj a legkellemesebb kirándulásodról!

A legkellemesebb kirándulásom mult vasárnap volt ki a roncstelepre.
Elötte nap a nagybátyám azt mondta: "Ha máma este jól viselkedsz, holnap elviszlek a roncstelepre".
Én erre rögtön jól vislekedtem, és a nagybátyám elvitt a roncstelepre.
A roncstelep baromi jó. Amerre mész, roncsok. Egy nagy rahedli kocsi egymás hegyin hátán, tisztára mintha a vidámparkba lenné.
A nagybáttyám egy alig használt, alig horpadt kipuffogódobot keresett, naná, majd egy vadi újat, lényeg, hogy a füstöt eregesse. Mielőtt bementünk azt mondta: "Salvató, figyeld meg, micsoda üzletet csinálunk! A te nagybáttyádat nem veszik palira, olyan ember még nem született ere a földre, aki a te nagybáttyádat palira tunná venni!"
Igenám, de alighogy beléptünk, egy szeges nyakörves fekete kutya elibénk rohant, ijedtemben megált bennem az ütő. Akkor jött a gazda (ő is tisztára mint egy kutya) és rákiabált: "Lió, nem mész onnand!", és Lione szerencsére szót fogadott.
Volt egy csomó horpadt kocsi, kiégett lámpa, bedöglött kormány, lottyadt gumi, pocsolya, nyitott ajtó, rendszámtábla nélküli rendszámtábla, egy kocsi bentvolt az árokba egy gyerek meg pisálta lefelé.
Ha megnövök, roncsteleptulaj leszek.
Aztán a nagybátyám kipuffogó nélkül a kezében jött vissza, a kutya meg az ember ugattak utána, és baromira mérges volt, és én tuttam, hogy szóval akkor nincs üzlet.
Amikor elmeséltem apukámnak, apukám azt mondta, hogy a beneventói bunkóparaszt előbb utóbb megkapja a magáét, és akkor tuttam meg, hová valósi a nagybáttyám."

:D

Mi érdekeset láttál ma?

Névtelen írta...

Te voltál már fába szerelmes? Ma eldöntöttem, hogy július 3-án megkeresem Budapest legszebb platánját, és beleszeretek! Sokat töprengtem, hogy inkább tölgy-e a típusom, de arra jutottam, a csersavtól szorulást kap az ember, márpedig obstipálószer-bankok iránt nem táplálhatok gyengéd érzelmeket.

Ahogyan Tarát ismerem, biztosan lelkesedni fog az ötletért. Lassan pedig ideje nekem is előrukkolnom valamivel, mert mindig csak neki jutnak eszébe szuperizgalmas dolgok. (Mielőtt ezt leírtam, megnéztem hogyan is kell pontosan az előrukkolt betűzni: képzeld a szótárban csak rukkol formában található. Utána 10 percen keresztül igyekeztem elő-tag nélkül - :) - mondatot alkotni vele, ám kudarcot vallottam. A google kicsit tompítja az ember mondatkitalálási igyekezetét.)

Az egész különben innen ered:

http://www.youtube.com/watch?v=AyRzsQdeakE&feature=related

Ombra mai fù
di vegetabile,
cara ed amabile,
soave più.

Szóval végül is beleszerethetnék egy kígyóuborkába is, csak lehet nevetséges lenne ilyesmiket énekelnem az árnyékáról. :)

A felvételt ma találtam, amikor éppen reményvesztetten szörföltem, ahelyett, hogy neked írogattam volna. :P (Hülye Welsz.) Ezidáig csupa furioso részt ismertem a Xerxesből (vagy hát legalábbis én biztosan ezt írtam volna rájuk utasításként), és nem is voltam annyira oda értük, nem is tudom miért klikkeltem rá mégis. Bizakodásom mindenesetre meghozta gyümölcsét, ami azt illeti :D Remélem hétfőn is elmondhatom majd ugyanezt. Nagyon izgi.

D. írta...

ma láttam a welszi népviseletet az érdekes volt.

fába még nem voltam szerelmes, de tilinkóba már igen és az ugye fából van, de most meg nem mondom neked milyen.
legutóbb íjba voltam szerelmes. erős volt mint egy bivaly, "sötét és meztelen, mint az éjszaka" (sóhajt).

a Xerxes-t én szerintem még sosem hallottam végig. a furioso-ban nem vagyok biztos, majd megkérdezem Kukut.

Névtelen írta...

Juj, irtóra tetszik a sütilopó-jazz kifejezés! Sejtelmem sem volt, mit is érthettél alatta, hát rákerestem youtube-on, és egy csomó Tom és Jerry stílusú zenét találtam!!!!! (Ez az?) Mindig kutattam ilyesmik után, viszont jazz címén csupa elfinomult dolog bukkant csak elő. :) Nem ismerem valami jól a műfajt, még a keresésében is béna vagyok. :)

Azt hiszem muszáj lesz elutaznom Welszbe, mert:
1.Imádom a birkákat.
2.Régóta zavar, hogy a cheddarnélkülözés áthidalhatatlan szakadék köztem és Wallace-ék között :)

Holnap bemegyek a zenei könyvtárba és meghallgatom a Xerxes-t.

Képzeld, előkerestem a szájharmónikánkat, de alig bírok magányos hangokat megszólaltatni. Azt hiszem, rossz lehet a hangszerünk :D Pedig pontosan követtem a rajzot, amit a tokjában mellékeltek hozzá :) , meg végignézegettem a teljes How to play Harmonica című oldalt is. :'(
Ráadásul egy kis részét rézből készítették, ami 5 perc múlva borzasztóan csípni kezdi a nyelvemet. Már látom, amint nyelvgangraenában fogok elhunyni.

És tudsz is ilyen klasszul játszani tilinkón?http://www.youtube.com/watch?v=sYlB8pOb_5c
A hangját nem szeretem annyira, a díszítések viszont annál jobbak! A bácsi meg tök aranyos és a kiejtése is. :) Ikerfurulyát pedig még sosem láttam :) Kurvajó!

D. írta...

ilyesmi az:
http://youtube.com/watch?v=GDmPZbpXJgc

azzal a harmónikával akkor ne próbálkozz. talán már nem is csinálnak rézből harmónikát.
valóban undorító betegségeket lehet tőle kapni.

hát ennél talán jobban játszok tilinkón. tényleg aranyos a bácsi. ennek tényleg gáz a hangja, nem minden tilinkóé ilyen. ez az a hangszer ami azonnal megpiszkálja benned a magyarságot.

Névtelen írta...

http://www.kongregate.com/games/scarybug/chronotron

Hátha visszatér a jókedved :) És hátha ma is írsz kedveseket nem csak ilyen lekoptatósakat :P

D. írta...

Rieux, ha le akarlak koptatni akkor azt írom, hogy kopj le. :)

ismerem ezt a játékot nagyon zsír.

sikerlüt a mai megmérettetés? (bármi is volt az)
kezdődhetnek a vakációzus kötelezettségek?

Névtelen írta...

:)

Megmutatom, ma milyen kedvem van: http://theurf.wordpress.com/2008/06/26/leader-87396/ :)

Azt hiszem ezt az egészet hagynom kellene a fenébe, és megnyitnom a tejkiskereskedésem.

Az anyagi alapokat a TESCO-ban teremteném meg. A szolgálati folyosó tele van motivációs poszterekkel, például Kiss János hogyan lett mindössze fél év leforgása alatt árufeltöltőből területi igazgató (tök szép színesek, csupa vidám ember, tömör mondatok és buzdítás! :) ). Az út nyitva áll előttem is!!! Elvégre mindig megdicsérik a teljesítményemet, hiszen műszak előtt gondosan végignézem ugyancsak ezen a falon a mintafényképeket, egyes árucikkeket hogyan kell Mr Tesco elképzelése szerint a polcokra helyezni (ha jól sejtem az átlagos dolgozó az autodidakta képzési lehetőségeket gyakran ignorálja... - ettől függetlenül aligha létezik az árufeltöltőkénél barátságosabb munkaköri légkör, ráadásul baromi érdekes hobbijaik vannak!). Egyszer még azt is megengedték, hogy a 10 000 db húsvéti nyuszit saját elképzelésem szerint rendezzem el!!!! Azt hiszem pontosan el tudod képzelni, munkám végeztével mennyi endorfin szabadult fel bennem :D:P

Különben nincs vakációzás, csak akut invazívkodás és kampózás, ami nagyon izgi, csak...? Na igen.

Igazad volt, tényleg nem kell fényképezőgépet magaddal vinni :) Én is szeretnék megismerkedni Gwynforral! Ugyan a kelleténél azt hiszem jobban elhanyagolom a cipőimet, folyton csak bosszankodna miattam :):(

Küldesz még sütis zenét? Ez a Going to Zone kurvajó, hogy ilyen gúnyoldós meg belevaló, meg minden, viszont a többi Toshiyuki-felvétel nem tetszett, és elvették a kedvemet a halászgatástól.

D. írta...

úgyis fel akarom tenni nemsokára a vastrollt.

fintrolltól a Bakom varje Fura a legjobb sütilopó-zene amit ismerek. (http://youtube.com/watch?v=NaJaC9L0Jp8) ne tévesszen meg ezek a srácok folk-metált játszanak.

kampózás? miért volt olyan fontos akkor ez a hétfő? vagy nem is volt? vagy ezaz egész csak egy álom?

jaj de furákat álmodtam a repülőn!

nyulak csoki 10000 rendez... ezek tipikusan endorfintermelő szavak.

Gwynfor nagyon rendes arc, igazi úriember csak elég szerencsétlen szegény. a posztcím volt a válasza arra mikor megkérdeztem tőle 'what makes you tick?' (téged mi mozgat, mi tart mozgásban). dehát nem akarom kibeszélni.

kampózás?

D. írta...

tényleg. mi volt azaz idézet itt feljebb? kezd derengeni.

Névtelen írta...

Még sosem hallottam ennyire mókás metál zenét! :) Kicsit olyan, mint amikor egy kalandjátékban eljutsz a főellenség csokivára elé és a folyosókon lopakodsz felfele :)

Azt hiszem nem lehetsz vérbeli kórházsorozatfüggő. :) Holnap, ha ügyes leszek, ide tudom bekönyörögni magamat kampózni: http://bajcsy.hu/ :) Mindig is csodálkoztam, honnan szerzik ezeket a csodatévő fotósokat. Az épület igazából egy szőnyegbombázást épphogy átvészelt műlábgyár benyomását kelti. :)

Amúgy nagyon fontos nap volt tényleg a mai, és mázlista voltam, kicsit szégyenkezem is. Nem is mentem be Xerxést hallgatni, mert egy nap - egy ajándék :)

Az assurance itt bizonyosságot jelent? Miért mondott ilyesmit? Ez annyira szomorú. Magyarázd el! És mesélj el egy álmot is, légyszilégyszi! (Ha nem vagy még álmos. :P) :):)

A nem specifikált idézetek: 1.: Dorian Gray-ből, 2.: egy matematikus honlapjáról, 3.: Camus: Pestis (!!!), 4.: egy kisfiú fogalmazása, amit Marcello D'Orta valszeg kicsit átírt. :) Elolvastad már a The Curious Incident...-et? Csak mert a biciklis barátomtól kölcsönkaptam A kis Nicolas-t. Szuperklassz, okvetlenül szerezd meg te is! :) Ugyan kicsit lassan halad vele az ember, mert lefekvés előtt szabad csak olvasni az útmutató szerint.

D. írta...

nem akkor mégsem. ezt a "Mesélj a legkellemesebb kirándulásodról" ezt nem ismerem. A ragály (a.k.a. Pestis) egyike azon 4 könyvnek amit sohasem fogok befejezni.

még nem szereztem be a dog in the night-time-ot, de be fogom. gyorsan olvasok, tartalékolom az ilyesmit.

minekmészodamicsinálni jaj??? :(

igen bizonyosságot. de nem akarom kibeszélni az öreg Gwyn-t.

pl. azt álmodtam, hogy a volt barátnőmmel vitatkozunk valamin, és végül valamiféle megegyezésre jutunk és lefekszünk aludni egy nagy kényelmes franciaágyba, de bejön egy kicsi gyerek, hogy fél és alhat-e velünk és mondjuk, hogy persze. és aztán bejön egy csomó másik is és kiderül, hogy az összes a mi gyerekünk és házasok vagyunk már egy jópár éve.
az volt a fura, hogy szokott olyan érzésem lenni, ha nem alszom tényleg sokáig, hogy nagyon durván kiesnek dolgok. pl.: én ebbe a suliba járok?! ja téééényleg! és álmomban ugyanez az érzésem volt. nekünk ennyi sok gyerekünk van meg ház meg miminden. ki is ment a fejemből, nade bújatok ide na... és aztán felébredtem mert hozták a kajámat és egy repülőgépen ültem... és teljesen össze voltam zavarodva.

Névtelen írta...

Na jó, még egyszer válaszolok, aztán irány a munka!

Ami a legjobban érdekel: mi a másik három könyv? :)

Tegnap óta szigorló orvos vagyok jipííí. Ide megyek majd sebészetgyakorlatra, és a háromhónapos tervem: szeretnék belet varrni, ami rettenetes nagy kihívás. Eleinte csak kampózni szabad, mondjuk egy órán át tartani a májlapocot, hogy a sebész tudjon rendesen dolgozni. Ebben jó vagyok, órákig tudok rezzenetlenül lapocot tartani. (Tök szép szó ez a májlapoc, nem? :) )

:) Irtó aranyos az álmod :):) Nálam a kieséshez kell, hogy öt percre elbóbiskoljak. Szörnyű érzés.

D. írta...

áááá óóóóóó áááááá jahogy így kampózás... érti.

igen a májlapoc aranyos szó... le is rajzoltam egyszer.
(egy másik ex-el végigcsináltam a gyak és diploma időszakot. azóta sebész. tudom min fogsz keresztülmenni :) )

Adams: A kétség lazaca
Camus: Sziszifusz legendája, és Az idegen.

Névtelen írta...

Miért hívod sütilopónak? Megint elfelejtettem megkérdezni.

D. írta...

mert ideális háttérzene sütilopáshoz?

D. írta...

és mert ha süti van itthon és hasonló zenét hallok, mindig oda-oda sandítok és koboldokat gyanítok mindenhol (általában igazam van).

Névtelen írta...

Ma nem szabad írogatnom neked... :) Viszont el kellett mesélnem, hogy ez a legkedvesebb manós kép, amit valaha láttam. :) Be is tettem háttérnek egy időre!

Meghallgattam a hősödet, elképesztő!!! És te tudsz is ilyen szuperül improvizálni, ahogy ő vagy Harman? Hihetetlen. Hogy lehet valaki maga a zene?

Egyébként erre is régóta kíváncsi vagyok: milyen hangszeren játszol még? (Jól, közepesen jól és egy kicsit?)

Ma tök rossz kedvem van. Folyton azt érzem, hogy béna vagyok matematikusként és orvosként is, ezek annyira nem bántanak. Viszont ma valaki rádöbbentett, hogy a szeretetben is ügyetlen vagyok. :'( Pótléknak mit ajánlasz? Azt hiszem többet kellene olvasnom és befejezni a tépelődést. Elő is veszem a kis Nicolas-t. Aztán meg szerzek egy menhelyes kutyát. :) És lemosom Bezoárt.

D. írta...

már miért nem szabad?

örülök ha tetszett a kép. ezt a kommentet írhattad volna oda. a blogger már lassan nem fogja számolni az itteni bejegyzéseket. :)

improvizálni tudok, de egyre kevesebbet gyakorlok sajnos blues harmónikán. a srácoknak nincs idejük a Bastards-ra és ez kicsit lelombozott.

milyen hangszeren... na várjál. ha most körülnézek a szobában akkor didgeridoo-n (azt hittem jól, de Karesz komámat hallottam játszani nemrégiben és azonnal rájöttem hogy buta vagyok), tilinkón egész jól, dorombon és szájsípon jól (de azokon nem lehet másként), harmónikán szerintem közepesen és egyre romlik, dzsembén meg már egy ideje nem. alapvetően fúvósokon játszom. szeretnék venni nemsokára egy dublin pennywhistle-t, a következő szerelmem pedig vagy trombita lesz, vagy a kecskeduda. mind2 piszokdrága. eredetileg zongorázom.

a matematikával és az orvoslással is különleges a kapcsolatom. fogalmazzunk úgy hogy 'interdiszciplináris'.

azt a valakit döbbentsd vissza. ha valamit biztosan el tudok mondani az eddigi tapasztalataim alapján, az az hogy a szeretetben mindenki ügyetlen (amíg nem lesz saját gyereke, de lehet utánna is). mit akarsz pótolni? tényleg kell pótolni? tépelődni nincs miért. cselekedj! fürdessed Bezoárt (bármi is az)! kutyát szerintem csak akkor szerezzél ha otthont szeretnél neki nyújtani, akkor ne ha csak te vagy magányos. olvasni jó.